söndag 17 april 2011

Turismo!

Hej alla!
Da var man tillbka till Arequipa efter "semestern". Det var ju semester i den bemarkelsen att vi var lediga fran German och marua men inte i vilo-syftet. Det vhar varit en haktisk och intensiv semester eftersom vi hade sa kort tid pa oss att gora allt vi ville gora. sa det kandes som det mest var ett flangande runt overallt, fast det har varit sjukt haftigt ocksa saklart! Jag tror inte jag fattar rikgtigt an vad jag varit med om, bade nu och pa hela praktiken. det kommer nog sla in i min skalle nar jag kommer hem till sverige och marker skillnaden. Nu ar jag ju liksom mitt uppe i allt..Mindfullness skulle behovas, :) har inte rikgti ro till det bara.. :)

Vi akte i lordags pa kvallen, nattbuss till Cuzco och kom fram kl 6 AM. Vi sov lite och at frukost sen hade vi en City-tour (akta turister nu, kandes konstigt att for en gangs skull va turist), men det var inte tur i stan utan vi akte upp och tittade pa gamla inkaruiner. Sachsayman (turister callar det sexy woman hehehe). Men nar vi skulle in pa det omradet sa skulle vi ocksa betala turistskatt eftersom vi ocksa skulle till Valle sagrado (sacret valley) och vi skulle da betala 70 soles eftersom vi var studenter och var reseagentur och municipalidad (typ skommunen) hade godkant vara kort, men nu hade de hittat pa en lag som sager att amn tydligen inte far avra student efter 26 ar fyllda, sa vi vart asarga och nagra av tjejerna fick betala istallet dubbelt sa mycket. Therese svor pa spanska at skitlandet och deras lagar.

men vi var ocksa lite trotta pa att se sadana saker som ruiner och landskap och kanske upplevelser over huvudtaget.. vi var liksom lite fulla av allt efter colca kandes det som.. tog lite kort bara for att. Ja detta maste lata valdigt bortskamt:) jag vet.

Dagen efter alltsa mandagen gick vi ocksa upp tidigt, vid halv 6 och vi akte busstur hela dagen runt i valle sagrado. Det kanns som att bada dessa turer hade vi kunnat vara utan och fatt strosa runt lite i den mysiga staden cuzco istallet.

Vi stanande i en av staderna i dalen och akte taget till Agua calientes. det var jattemsygigt men dyrt..
snackar med annika nu pa skype sa fortsatter inlagget senare:)
puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar