tisdag 24 maj 2011

Hemresa

Hej alla darhemma!
Karin och jag ar nu i lima och slar hal pa daagen. det var nog bland det jobbigaste jag gjort att aka fran arequipa och saga hejda till de man alskar... om det ar nagon gang man skulle lyssna pa hjartat och gora det man faktiskt vill, och itne borde/maste var detta ett sadant tillfalle.. men jag fick saga hejda, hasta luego (ses senare) och inte adios. det kandes anda battre och tanka att jag far gora allt jag kan i sverige for att kunna snart aka tillbaka. vi har hittat sa manga bra underbara roliga manniskor och faktiskt peruanska vanner. som ar vanner pa rikgtigt och som jag vet skulle stalla upp. inte bara ytliga vanner.

Tack vare att vi nu kan pratat spanska, kanns det som man kommer folk narmare an om man kommer som turist och pratar engelska. det var en ashaftig kansla nar jag var ute med Gerald och hans vanner fran jobbet och vi kunde ha roliga och givande diskussioner pa spanska.. svart att forklara men det ar harligt att komma till ett nytt land och upptacka nya harliga manniskor och att vi itne ar sa olika iaf.

karin och jag forsokte verkligen utnyttja tiden till det sista. med det menas att vi sov lite, var ute mycket, traffa mkt folk, solade, chillade och skrattade, som vi alltid gor. Jag kommer sa mycket att sakna att bo med de underbara Karin och Caroline, kommer sakna att ga upp pa taket med var kaffe(nescafe som as svindyrt) och prata om gardagen och alla manniskor vi traffat.
Ar en underbar kansla att bo med bra roliga vanner. kommer saknar att alltid ha nagon vid min sida.!
les quiero Karin y caroline! <3
puss och kram!
forhoppningsvis blir vi inte fast i madrif elelr sa pga islands vulkanutbrott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar