söndag 6 mars 2011

Sondag

Hej!
vi har haft en rolig helg, samtidigt som jags aknar alla nara och kara dar hemma. Jag och ellen vaknade tidigt igar, ellen var hemma pa kvallen emn jag var ute med Charlotte, Caroline , Karin och sa traffade vi en svensk tjej Ida. Drar historian lite kort. for naon vecka sedan var vi pa ett ivent som Coplan bjudit in oss till. en kille horde att vi var svenskar och forklarade att hasn basta tjejkompis var svensk och att hon var har i Peru och praktisera pa svalorna. han ringde henne och jag pratatde lite med henne. hans a att hon kunde behova lite svenska kompisar sa jag gav henne mitt nummer. spannande att hon var pa svalorna, (en svensk organisatuion har i peru som hadnlar om utveckling) jag gjorde ju ett arbete om dem i Orebro innan vi akte till peru. i alla fall sa traffade vi upp henne igar kvall och hon var ocksa som vi, rolig och avslappnad. jag akte hem tidigare fran klubben och gick och lade mig.

Sa jag och ellen gick ner till internetcafet (nu) och vi haller pa och tvattar lite och sen ska vi ata god lunch och sola och lasa pa vart tak. sen ska vi baka kanelbullar at var familj. Sen maste vi packa lite eftersom vi ska bo pa etta prastinternat fran mandag till fredag. eftersom jag och  ellen sedans ka bo kvar hos familjerna kan vi lamna kvar massa saker.

I lordags kl 9 !!! var vi pa en ekologisk marknad som El Taller (organisationen som vi besokt hela denna vecka och pratat och sett jordbruk) fixat. kopte massa billiga orter. bland annat kopte jag valerianablad som man kan gora te av.

Det vr ocksa jordbavning inatt! Emma sa et i  morse och da kom jag pa att jag kande det inatt fast jag dromde in det i min drom. eftersom jag sover overst i vaningssangen kande jag ganska mycket och dromde att nagaon skakade mig och att jag tankte vad skont,, det skakar lite latt.. sa forsta jordbavningen WOHO!!

Puss och kramvi hors snart igen
och grattis malin, gjorde bort mig lite trodde du fyllde igar sa jag sa grattis i efterskott idag, for annika hade skrivit grattis igar pa facebook, haha ar lite dagvill har och haller inte koll pa datumen:) Sa grattis idag!!!
p.s om ni vill ringa till min peruanska mobil: 0051-950786995 men kom ihag tidsskillnad. ni ar 6 timmar efter sa nar kl ar 12 pa dagen ar den 6 pa kvallen hos er.
Puss igen! speciellt halsar jag till mormor och morfar ocksa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar