söndag 13 mars 2011

Vattenfall!!! Cataratas

Hej!
vi har flyttat tillbaka till Lupe, Carmen, Gabi och Joaquin, var lilla familj. Veckan pa internatet var som jag skrivit otroligt intressant och inspirerande. Funderar pa att gora min fordjupnong dar som ar i slutet av min vistelse. de tre sista veckorna innan jag aker hem. Dels ar Steve fran alaska kvar dar som vi traffade dar. han ar varldens skonaste, for att han just inte ar sa amerikansk (forutom att han ar starkt troende) men iaf det skulle avra kul att fa traffa honom mer. han brinner verkligen for organisationen och ar i Peru varje ar, 3 mander at gangen. Han organisarer och har ett utbyte mellan barnen i Usa och peru. Dels vill jag ga ut mer med Maria och lara kanna befolkningen mer och fa mer insikt i det sociala arbetet. Sen ahr de en klinik ocksa som prasten ocksa har byggt. dar har de en psykolog och dar skulle man kunna vara en dag ocksa.

Men som sagt i fredags kom vi "hem" igen till familjerna.det akndes skont. Idag akte vi ut till ett omrade dar vi var nar vi hade veckan med "el taller" jordbruksorganisationen. de berattade att om man fortsatten langre upp kunde man ga en 40 minuters vandring till ett vattenfall, sa vi bestamde oss for att aka ut pa aventyr dit idag. Vi var alla utom 2, och vi lyckades hitta utan hjalp av Maura och German. Men vandringen var inte att leka med, det tog en timme och det avr sma vagar upp och enr i bergen. det avr stup och losa stenar. Men det avr valdigt vart nar vi kom fram. vi fick hoppa over backar med losa stenar och jag avr radd att drutta i med kamera och allt. i en passage fick vi hjalp av en peruansk gentleman. men nar vi val kom fram tog vi ett dopp i vattnet, oj vad uppfriskande! kallt men skont efter den svettiga vandringen.

denna evcka som kommer ska vi pa nagra mer besok. bla en organisation som arbetar med ungdomar i konfilt med lagen som ungerfar ar det intresseomradet som jag har sagt att jag vill se. Pa lordag morgon aker vi upp till Colca! 3 veckor blir det och sen har vi forhandlat till oss 10 dagar som vi ska fa turista. Eftersom vi inte hinner gora det i slutet. Vi ska da hinna med Cuzco (machu pichu) Punu dar Lake Titicata ligger (varldens hogst belagna sjo) och ev. over till Boliva for att nagra av tjejerna maste forlanga visum. sen blir det fordjupningen! Ellen raknade igar att det bara ar 8 veckor kvar. det kanns konstigt. aven om langtan hem (eller snarare efter nara och kara) gar upp och ner, vill jag hinna fa ut det mesta av min resa har.

Skypade med Sanna i USA idag. det avr jattekul at prata med henne. har itne sett henne pa 3 ar snart, sedan hon akte till staterna.. Kanske blir det en kort visit pa vagen hem, eller inte..

Puss och kram pa er alla, atnker pa er! messa garna :)
0051-950786995
frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar