onsdag 16 februari 2011

magsjuk

Hej alla lyckliga som inte har magkramper!
Vaknade kl 1 inatt och satte mig upp isnagen, nagot i magen var klart pa G! gick pa toa och sa var det igang igen. eftersom jag sov overst i vaningssangen fragde jag ellern om vi kunde byta eftersom jag madde illa och vagade inte sova uppe om det skulle bli for akut. Forra gangen jag vart sjuk hade jag precis pratat med mamma i telfonen och sagt att allt var sa bra sa och sa blev jag sjuk. igar va samma sak, skypa med annika och malin ochs a att allt var sa bra, att jag madde bra och ahde det kul och ingen hemlangtan. Poff sa hadne det igen. Inatt ville jag bara hem till mamma. jag spydde senare och kunde efter det somna om. tur det iaf. nar man ar  i ett annat land pa andra sidan jordklotet, inte i sina egna sang eller i sitt egna hem och med en annan familj kanner man sig ratt sa utsatt. mend et ar en lardom det ocksa. Men kan anda inte klaga. min "mamma" har ar ju enfermera (sjuksyster) sa hon gav mig pastillas for kramperna och te som var bra for magen. bada er helt underbara manniskor.

Caroline ringde mig innan frukost och sa att hon madde daligt son hon skulle inte till wawa wasit!!!! slutsats bade hon och jag blev sjuka anstan samtidigt och det borde ha varit nagot dar, nan bakterie eller nat. jag och ellen som bor tillsammans har ju atit samma sak. Lupe tror dock att det ar nagra jordnotter som Caroline hade som vi at igar av hunger pa vag hem fran dagiset,. Caroline fick ont i magen redan pa eftermiddagen, men jag at endast tre stycken s borde inte vara det. men men vi far val se. for om det ar nagon bakterie fran dagiset vill jag ju itne riskera och fa det igen om jga kanner mig bra tills imorn bitti (torsdag). Detta onskar jag itne min varsta fiende ens. (tror inte jag har nagon heller men om) :)
kanske ska ga over ochs e hur Caroline mar och om bast-fora-datum pa jordnotterna hade gatt ut!
Pero no se preocupen! jag blir nog bra snart!
kram..

1 kommentar:

  1. Åh, stackars dig! Magsjuka är bland det värsta som finns, men det finns EN sak som är bra - det brukar gå över ganska snabbt. Krya på dig! Kram!

    SvaraRadera